No i skończył się marzec AD 2018, bardziej zimowy niż wiosenny. Zimno uśpiło aktywność słowotwórczą. Ostudziło też chęć operowania słowami starymi a jarymi, ciekawymi ze względu na swoją funkcjonalność albo… ozdobność. Właściwie nie było w czym wybierać. Z trudem więc udało mi się zebrać reprezentacyjną dziesiąteczkę, z której więcej niż połowa wiąże się ze światem kobiet. Ale przecież marzec to miesiąc od lat związany z ekspozycją kobiet i kobiecości.
10 top słów i fraz marca
Słowa marca 2018 |
ideoforia (myślenie dywergencyjne) – nadmiar pomysłów, orgia pomysłów, wysp skojarzeń, wizja wagonów możliwości. Zwierzę, które zabija skuteczność i pozostawia ludzi naprawdę kreatywnych bez …. większych sukcesów .
kobiecy reboot (ponowne uruchomienie, kobiecy restart) – słowo używane w Sieci dla: nazywania reinterpretacji znanych kobiecych postaci (najczęściej w duchu feminizmu) albo kobiecych wersji popularnych męskich bohaterów książek, filmów, gier (przykład: Nice Guys/ The Nice Girls)
Janny Walker – okazjonalny reboot znanej marki Johnny Walker albo wykorzystanie okazji do super promocji i budowania wizerunku z ogromnym napisem „ Marka zaangażowana społecznie”, bo… każdy jeden dolar ze sprzedaży każdej butelki „Janeczki Wędrowniczki” jest przeznaczany na rzecz organizacji non profit takich jak Monumental Women czy She Should Run. Sam reboot wywołał falę dyskusji o sensowności dedykacji: „wódka dla kobiet”, „wino dla kobiet”, „kawa dla kobiet”.
relaunch marki (rebranding, odświeżenie wizerunku) – ponowne zdefiniowanie podstawowych wartości marki i „wielkie odświeżenie” jej komunikacji.
#fatkini – hasztag, pod którym puszyste kobiety wrzucają swoje radosne zdjęcia w kostiumach kąpielowych. Podobno samą nazwę wymyśliła blogerka XXL, Gabi Gregg. Bliźniaczy hasztag: #LoseHateNotWeight, zainicjowany przez aktywistkę Virgie Tovar, jedną z wielu promotorek idei i praktyki body positive i niekonwencjonalnego piękna ( #bodypositive , #bopo #bodylove #antidiet #bodypositvitymovement ).
selfie feminizm (#realselfiefeminism, pop-feminizm) – manifestacje feminizmu przez używanie języka selfie. Choć głównym kanałem selfie feminizmu jest Instagram, to selfie feminizm stawia na zdjęcia „bez filtrów" i „bez litości" dla popularnych wyobrażeń o kobiecie i kobiecości. Samo pojęcie selfie feminizmu zostało spopularyzowane w 2017 roku przez Zofię Krawiec – popularyzatorkę Teorii Smutnej Dziewczyny ( za jej twórczynię uchodzi Audrey Wollen)/
#bookstagram – hasztag, przy pomocy którego w wielkiej wirtualnej przestrzeni zaznacza się przestrzeń tworzoną przez i dla ludzi kultury książki – autorów, wydawców, krytyków, blogerów, marketingowców, czytelników w bardzo różnym stopniu zaczytania – od zwykłych wielbicieli począwszy na książkoholikach skończywszy. Więcej tutaj.
#bookporn – „prowokowanie” przyjemności oglądania książek przez specjalny sposób ich fotografowania. Więcej.
foodie (bon vivant, epicure, smakosz) – osoba stawiająca na dobre jedzenie, na gastronomię w dobrym stylu i rzecz jasna na mówienie i pisanie o jedzeniu.
prawo do podrywania kobiet – nazwa akcji, która w odpowiedzi na #metoo, promuje flirt, z rozgrzeszeniem nawet tego nie dość zręcznego. Jej twarzą jest Catherine Deneuve.
Znacie lepsze? Piszcie śmiało!
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)