Istnieją eufemizmy, istnieją dysfemizmy. O ile pierwsze łagodzą wypowiedzi i przedstawienia przedmiotów, o tyle drugie je wyostrzają, a także brutalizują i atakują. O ile eufemizmy mogą służyć promocji i reklamie, o tyle dysfemizmy sprawdzają się, gdy chodzi o wywołanie niechęci, degradację, antyreklamę. Także gdy chodzi o wyrażenie wściekłości, przepuszczenie ataku.
Luty, który z natury jest nieprzyjemny (zimny, ostry, lodowaty) obfitował w wypowiedzi, w których używano dysfemizmów. No a dzisiaj jest 2 marca, no i mamy dysfemistyczny atak na…stary poczciwy podkoszulek bawełniany. Stary poczciwy pokoszulek bawełniany został bowiem w pewnym istotnym portalu nazwany …„szmatą śmierci”. Co prawda nie jest on ani termiczny, ani termoaktywny, ani termoregulacyjny i tak podobno go nazywają „wspinacze”, ale bez przesady. Pomiędzy „byciem nietermicznym” a „szmatą śmierci” jest wiele innych stanów pośrednich. No i pomiędzy wspinaczami i innymi uprawiaczami zimowej ekstremy a zwykłymi użytkownikami zwykłej polskiej zimy jest pokaźna różnica.
O podkoszulku, biedny!
Powiązane: eufemizmy, peryfrazy, przezwiska, wulgaryzmy
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)