No i skończył się luty, w finale błękitny od mrozu. Jednak zanim wszystko w lutym skostniało, nieźle wrzało.Także w nomenklaturze przewijającej się przez media i e-media wszelkiej maści.
10 wybranych słów lutego
Słowa lutego2018 |
coparenting – nazwa dla wspólnej przestrzeni rodzicielskiej. Stosowna i stosowana w sytuacjach, w których dwójkę ludzi łączy tylko (albo aż!) wspólne dziecko.
instagramowy fejm – nazwa związana z praktykowaniem Insta, stosowana w dwóch różnych znaczeniach: neutralnym i realistycznym. W wersji neutralnej dla nazwania wysokiej pozycji na wyspie Insta, obliczanej ilością obserwatorów (w większości na szpilkach, w sukienkach, w spódnicach, ale nie tylko, nie tylko). W wersji realistycznej służy nazwaniu praktyki "follow/unfollow". Polega na tym, że sprytniejsza osoba zostawia obserwację, ktoś jej oddaje, a następnie ta pierwsza osoba cofa obserwację. W ten sposób ma duuużo obserwujących, ale obserwowanych mało. Potocznie ta taktyka zdobywania fanów jest nazywana „rasowaniem reflektorów” albo „regulacją reflektorów”.
fabryka fejków – nazwa dla domowej i przemysłowej produkcji fałszywek: fałszywych profili, fałszywych zasięgów, fałszywych informacji. W efekcie – fałszywych cewebrytów, celebrytów i innych bytów. Nazwa „fabryka fejków” odżyła w związku ze zdemaskowaniem przez dziennikarzy „NYT” „fabrykacji popularności” przez amerykańską firmę Devumi. Jej klienci mieli pozyskać łącznie …. 200 mln „followersów”. Sami dziennikarze „NYT” zostali klientami firmy i za 225 dolarów kupili na Twitterze 25 tys. obserwatorów.
smartfonowe zombie – nazwa posiadaczy smartfonów znieczulonych na współobecnych ludzi, na budowanie relacji, klimatu, aplauzu… Na imprezach można ich rozpoznać po tym, że zamiast współuczestnictwa „łapią foty”. Czasami mówi się o nich martwe „smartfonowe roboty”. Powiazane: fonoholizm, nomofobia.
vogwariacje – odpowiedź mediów społecznościowych na okładkę pierwszego numeru polskiego wydania „Vogue`a”. Ochy i achy, totalna krytyka i memy w stylu: szaro, krzywo, przaśnie. Żart, ironia, głębsze znaczenie? Niektórzy zaczęli się zastanawiać czy „ironia” jest/ będzie nowym narzędziem marketingowym. Powiązane: mem, remiks, real time marketing.
#plogging (pluck+jogging) – nazwa hastaga, wygenerowanego dla oznaczania joggingu ekolożek, w którym przebieżka jest łączona ze zbieraniem śmieci.
efekt Streisand – nazwa dla dość dziwacznej konsekwencji „wymazywania z Internetu”. A jest nią wzrost zainteresowania o wymazującym i przedmiocie wymazania. Nazwa została wzięta od nazwiska znanej amerykańskiej piosenkarki i aktorki, która chcąc zapobiec rozpowszechnieniu zdjęcia swego domu w Malibu w Kalifornii, usunęła je z Sieci. Informacja o tym wywołała lawinę wyszukiwań.
ojkofobia – nazwa dla różnych odcieni niechęci (od niechęci do nienawiści) do domu i tego co domowe, co oczywiście można rozciągnąć na nienawiść i do ojcowizny, i do ojczyzny. Jest to absolutne przeciwieństwo ojkofilii. Powiązane: autostereotyp, pedagogika wstydu.
feministyczny ekstremizm/ feminazizm – dysfemistyczna nazwa dla działań spod znaku „Aborcja jest OK!”
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)