Ciągle pada. Czas więc na śniegowce, kalosze, deszczówki. Z pozoru to niekobiece obuwie. Pozory mają jednak to to siebie, że mylą. Bo dowodów na kobiecość kaloszy, śniegowców i deszczówek Ci
u nas w bród. I cóż z tego, że część z nich to reklamy? Przekonują i to jest najważniejsze.
Jest w wilanowskim Muzeum Plakatu cudowna reklama śniegowców autorstwa Tadeusza Gronowskiego (1929). Z cudownym, leciutko dwuznacznym sloganem: "Gentelman. Śniegowiec wytwornej damy" i cudownie zwięzła w obrazie. Plakatowo, a przy tym niczym w filmowym zbliżeniu, prezentuje ta reklama przede wszystkim śniegowce historycznej marki „Gentelman” (ta nazwa też jest niezła!), a później dłuugie nogi aż po rąbek króciutkiej spódnicy Młodziaka Anno Domini 1929 i …wesołego szczeniaka pałętającego się pomiędzy śniegowcami. Głowę daję sobie uciąć, że gdyby nie slogan, nikt by nie zgadł, że ta reklama liczy sobie prawie 90. lat.
Że pochodzi z czasów, kiedy śniegowce „Gentelman” na „wytworność” (to nie pomyłka!) rywalizowały z „Quadratami”/ „Kwadratami” i „Kontinentsami” – rysko-polskimi, polskimi „pepegami” (z estradowym wdziękami polecanymi i przez Hankę Ordonówną i Zulę Pogorzelską – gwiazdy ówczesnej estrady) – reklamowanymi przez 3 * naj- ( najtańsze, najtrwalsze, najwytworniejsze), szwedzkimi „Tretornami”, amerykańskimi „Ball-bandami”.
Koncept filmowego zbliżenia i wyolbrzymienia śniegowców spodobał się na tyle, że wkrótce zaczęły one uroczo przesłaniać pejzaże jesiennej Warszawy . Jak na przykład w tej, jednej z moich ulubionych reklam „kwadratów”.
Reklama kaloszy z 1929 roku |
Ta poniżej też jest całkiem udana.
Reklama kaloszy z 1929 roku |
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)