Większość blogerek i blogerów żyje w permanentnym kryzysie: z powodu braku treści, z nadmiaru treści, z niewiedzy czy treści, którymi dysponuje są właściwe. A optymalizacja treści to podstawa w skutecznym blogowaniu. I nie idzie mi tu wcale o wąsko rozumianą optymalizację pod SEO: słowa i frazy kluczowe, itd… Ani o optymalizowanie ich ze względu na adresatów, dopasowanie się do ich komunikacyjnego stylu. Optymalizacja w blogowaniu – jak widać – niejedno ma imię.
Optymalizacja w blogowaniu
Moim skromnym zdaniem, optymalizacja w blogowaniu polega po pierwsze na właściwym rozłożeniu sił w czasie. Dokładnie tak jak w maratonie, bo blogowanie jest dyscypliną z rodzaju tych długodystansowych… Oto garść potwierdzeń:Na nieszczęście dla niecierpliwych stworzenie zyskownego bloga wymaga czasu. Nie da się zostać zawodowym blogerem z dnia na dzień, tak jak nie da się szybko nauczyć gry w golfa. *
Nie znam ani jednego blogera, który by nieźle zarabiał, a pisał rzadziej niż raz w tygodniu. Chyba nie znam tez blogera, który nieźle zarabia, nie pisząc co najmniej trzy razy w tygodniu. Stała aktualizacja bloga jest podstawą jego istnienia i rozwoju.
i w innym miejscu
Odradzam też współpracę z blogerem, który publikuje rzadziej niż raz w tygodniu, prowadzi bloga krócej niż pół roku i nie wyraża na nim opinii.**
Książkę pisze się zupełnie inaczej niż bloga: opracowuje się pomysł, zbiera materiały, pisze, a następnie zamyka się projekt (i co tu dużo mówić, zapomina się o nim.) Blog trzeba aktualizować systematycznie, a to oznacza zajmowanie się tym samym tematem przez wiele miesięcy, lat.***
Pisanie na bloga to jak bieg w maratonie, trzeba mieć tego pełną świadomość bo inaczej to tylko marnowanie czasu****
*Darren Rowse, Chris Garret, Problogger: jak czerpać zyski ze swojego bloga. Wydawnictwo Helion, 2012.
**Tomek Tomczyk, Blog: pisz, kreuj, zarabiaj .Wydawnictwo Zielona Sowa, 2013.
***Joanna Wrycza-Bekier, Magia słów : jak pisać teksty, które porwą tłumy. Wydawnictwo Helion, 2014.
**** Wygrzebane w Sieci.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku
Niezłe cytaty i nie sposób się z nimi nie zgodzić.
OdpowiedzUsuń