Jeśli Ci się wydaje, że ciastkarniom nie potrzeba dobrego copywritera, to jesteś w błędzie. Dobra nazwa ciastkarni i ich produktów wyróżnia, obiecuje, wbija w pamięć i bawi… Przyciąga. A zatem jest przydatna i wizerunkowo, i marketingowo. Daje moc :)
Poświadcza to Amy Thomas, w swoim francusko-nowojorskim przewodniku przywołanym we wczorajszym poście. Kiedy wymienia nietuzinkowe nazwy nowojorskich ciastkarni - Przystanek Babeczka (CupCake Stop) czy Zrób mi Ciastko (Make My Cake) to wbija je pamięć i budzi ciekawość ich oferty.
Albo weźmy nazwy słodkich przekąsek. Żeby nie przynudzać wystarczą tylko te dwie: „devil dogs” dla babeczek i „crumbs” dla ciastek różnych, które łączy niewinna nazwa (crumbs=okruszki, okruszyny, odrobiny) i bombowa zawartość kaloryczna, wzmacniana dodatkowo cukierkowymi i czekoladowymi posypkami.
Przy okazji wczorajszego Tłustego Czwartku przypomniałam sobie już rok temu pisałam o kulinarno-promocyjnej wyobraźni właścicieli pączkowej serii GLAM DOLL Donuts. Pomysł ich specjalisty od markowych nazw był prosty – zróżnicować pączki, stworzyć ich barwną galerię i nazwać je typami dziewcząt i kobiet, po prostu je spersonalizować. A swoją drogą ciekawe, co tu było pierwsze: produkty czy nazwy?
W serii GLAM DOLL Donuts znalazły się więc: Dziewczyna z sąsiedztwa, Miss Fit, Glam Lala, Gwiazdka/ Aktoreczka, Kalendarzowa Dziewczyna, Światowa Dziewczyna/Kosmopolitka, Kobieta Fatalna, Czarny Anioł, Królowa Obciachu – pokryta warstwą grubej czekolady i karmelizowanego bekonu. Już widzę takie pączkowe menu wprost ze Śląska: fajniątko, kocik/kręcik, aska, fifidło, flama, motyka…….
Fajniątka? |
Tymczasem po wczorajszym święcie pączka wyszło mi, że jednak różnimy się od Amerykanów w sprawie cukierniczego copywritingu. Brakuje nam, póki co, ich chęci eksperymentowania ze znanymi nazwami znanych produktów: pomysłowości, luzu, ochoty na zabawę i dystansu do siebie.
A przecież trąbią na mieście w „marketingowych salonach”: wyróżnij się albo zgiń!
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)