U nas wciąż trzyma gorące lato. I pomyśleć, że minęło już 76 lat od narodzin „Keep Calm and Carry On”. W gorącym sierpniu 1939 roku w brytyjskim Ministerstwie Informacji wykonano jeden z najgłośniejszych plakatów z jednym z najnośniejszych sloganów – „Keep Calm and Carry On”.
Ostatecznie plakatów nie użyto w czasie wojny. Po niej – uznane za nieaktualne i nieciekawe – zostały rutynowo oddane na przemiał. Ocalały w kilku, a może kilkunastu czy kilkudziesięciu egzemplarzach.
2 życie „Keep Calm and Carry On"
Odkryty w 2000 roku przez Stuarta Manleya, właściciela antykwariatu „Barter Books" w miasteczku Alnwick na północy Anglii, plakat „Keep Calm and Carry On” rozpoczął drugie – globalne życie. Wystawiony w oknie antykwariatu przyciągał swoim optymistycznym przesłaniem? Formą? Historią? Otwartością na możliwości przekształceń, nieskończonych indywidualizacji? Wszystkim równocześnie?
Spopularyzowany w Sieci przez antykwariat „Barter Books” – swoisty dom „Keep Calm and Carry On”, został zakupiony w latach 2001-2009, w postaci repliki, przez około 40.000 osób.
3 życie „Keep calm and Carry On"
Od 2007 roku slogan „Keep Calm and Carry On” stał się przedmiotem postępującej monetyzacji i personalizacji. Najlepszym przykładem tej pierwszej tendencji jest zgłoszenie w 2011 roku przez Marka Coopa, brytyjskiego właściciela firmy i witryny internetowej „Keep Calm and Carry On” wniosku o zarejestrowanie hasła jako wspólnotowego znaku towarowego w 27 krajach Unii Europejskiej. Od tego czasu slogan stał się także przedmiotem prawnej dysputy.
2012-2014, czyli szczyt globalnego zainteresowania „Keep Calm and Carry On". Źródło: Google Trends |
Historia sloganu "Keep Calm and Carry On" to swoista kopalnia przykładów, a szczególnie tego, jak:
- mówić krótko i prosto
- mówić krótko i sprytnie,
- mówić krótko i optymistycznie,
- mówić krótko i zabawnie,
- zrewitalizować slogan,
- zmonetyzować slogan.
A oto moja wersja ( a właściwie jedna z moich wersji) „Keep Calm and Carry On”:
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)