Nasz język rośnie jak na drożdżach. Pączkuje.
Każda orientacja polityczna, płciowa, wiekowa, ekonomiczna, itd… chce dorzucić swoje „trzy grosze” do naszego ogólnego słownika. Marketing, jego syn Copy i ich media własne, zawłaszczone i kupione (reklamy, artykuły sponsorowane) też mają swój udział w codziennej walce o ważne, mniej ważne i zupełnie nieważne słowa. No i jeszcze nie należy zapominać o SEO, wielkim słownikarzu, podpiętym do Google.
Eufemizmy nie pytają, eufemizmy otulają
Nic więc dziwnego, że niektóre słowa obrastają w wiele podobnych czy równoznacznych znaczeniowo, nieomylnie wskazując na wzmożone zainteresowanie tym, co oznaczają. Inne z tych samych powodów – to jest wzmożone zainteresowanie czymś – się rodzą i robią zawrotną karierę. Albo też stają się popularne, bo są bardzo poręczne i na przykład... cudownie eufemistyczne. Jak na przykład słowo „silvers/silversi”, które wypiera „50+”, nie mówiąc o takich określeniach, jak: seniorzy czy emeryci.Jest to wyśmienite potwierdzenie, że nasz wiek marketingu, promocji i autopromocji, pijaru po prostu kocha eufemizmy. Bo eufemizmy estetyzują, otulają, owijają i …znieczulają na naturalne/neutralne widzenie. No i można eufemizów używać czysto technicznie, w zależności od potrzeb. Srebro przecież można zawsze albo poszarzyć albo wypolerować.
Srebrne tsunami
Wydaje się, że przed modnym słowem „silvers” jest wyjątkowa przyszłość, bo zbliża się „silver tsunami”, które od lat próbuje ujarzmić srebrna ekonomia i copywriterzy różnej maści. Bo przecież silver tsunami brzmi dużo lepiej niż szare. Porównajcie sami: srebrne tsunami – szare tsunami, srebrna fala – szara fala, srebrny przypływ – szary przypływ, srebrny wilk – szary wilk, srebrny skarb – szary skarb. I cóż, że chodzi falę ludzi starych? Często bardzo zależnych! I że często mówi się o nich zakulisowo, że są „OSTATNIM segmentem, na jaki łapie się ktokolwiek...A tak w nawiązaniu do wczorajszego posta, skoro silvers to mężczyzna, to jaka będzie żeńska końcówka? Seniorita? Seniorita… Seniorita!
Słowa powiązane:
silver generation, silver marketing, silver economy, srebrna gospodarka
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)