No i przeminął. Zimny jak metal. Ciągle stojący na progu starego i nowego. Nieobliczalny. Po prostu – styczeń. I zostawił parę nazewniczych osobliwości. A wśród nich taką moją Top 10.
Facegeddon – nazwa dla „trzęsienia ziemi” wśród tych, którzy zbudowali swój biznes z na ziemi Marka Zuckerberga. Ostatnio wstrząsa nią zmiana algorytmów, włączanie coraz to nowych funkcjonalności i przycinanie zasięgów tym, co chcieliby uprawiać biznes wożąc się FW (Facebookowym Wehikułem) na gapę lub za grosze. Chcesz być nadal widoczny – mówią FK ( Facebookowi Kontrolerzy) – płać. Czy to koniec romantycznej idei mediów społecznościowych?
Najwyższy grób świata – metaforyczna nazwa dla Nanga Parbet, góry odsłoniętej i zmediatyzowanej przez tragedię himalaistów – śmierć Tomasza Mackiewicza i dramatyczną akcję ratunkową towarzyszki jego ostatniej wyprawy – Elli Revol.
Femvertising – nienowa, ale nadzwyczaj aktualna nazwa dla specjalnej komunikacji kierowanej do kobiet, posługującej się kobiecymi stylami konwersacji i dążeniem do budowania samoakceptacji, samoopieki, przekraczania stereotypów. Obejmuje komunikację marek i produktu, content marketing i tworzenie narzędzi – np. aplikacja "Sheboard". Więcej o femvertisingu tutaj .
Fitspiracja – medialny trend w kształtowaniu mody na kobiecość opartą na takich wartościach, jak: zdrowie, samoakceptacja, siła fizyczna, wytrzymałość. Niesiony przez fit-menadżerki oraz inwarianty hasła: „Siła to nowe piękno".
Modelka XXXL – trend w reklamie nadążający za wcześniej sformułowanymi hasłami: „body positive”, „piękno bez limitów”, „piękno niejeden ma kształt” , „Każde ciało jest piękne”, „Kochaj ciało, w którym jesteś”, „Idealny tyłek, to ten, na którym siedzisz!”.
Łzy influencerki – metafora dla pewnej prywatno-biznesowej wojny z pewną influencerką, która zaskutkowała dyskusją o wartości influencer marketingu. Więcej tutaj .
Wegetariański rzeźnik – nazwa dla wysokiej klasy specjalisty od dań wegetariańskich udających mięsne. WR to sztukmistrz, fałszerz, błazen – w zależności od punktu widzenia. Mile widziany przez rynek wege.
Postpłciowość – termin wieloznaczny, użyty na oznaczenie tego cudownego czasu ( 50+, 60+? ), kiedy można odrzucić spektakle płci i bez żadnej straty być po prostu fajnym, bezpłciowym, tolerancyjnym człowiekiem.
Ogórkizm – nazwa dla specjalnej odmiany grafomanii, wytropionej, zmediatyzowanej i nazwanej na cześć jej autorki – Magdaleny Ogórek.
Nieżyczenia – nazwa dla specyficznego zachowania „około Noworocznego”, które pojawiło się w tym roku i zastąpiło tradycyjne słanie serdeczności do Innych, ostentacyjnym wyrażaniem własnych nieżyczeń, zakotwiczanych w e-mediach. Dawniej nazywano to krzykiem na wiatr. Autorką jednych z najgłośniejszych nieżyczeń była w tym roku Manuela Gretkowska.
Top 10 stycznia |
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Bardzo trafna nazwa dla Nanga Parbat po tym, co się wydarzyło. Ta sprawa bardzo mną wstrząsnęła, bo kocham góry i podziwiam himalaistów.
OdpowiedzUsuń