No i jest indeks hasztagów związanych z frazą „women power”. Przygotowała go firma Beauty Menagement, zarządzana przez Joannę Stopyrę, która od lat obserwuje rynek kumunikacji z kobietami.
Women Power Index jest pomyślany jako źródło informacji i inspiracji dla wszystkich ciekawych, co piszczy w świecie kobiet aktywnych zawodowo, społecznie i … medialnie. Dokładniej, dla ciekawych, co szepcze, mówi i krzyczy pod hasztagiem #womenpower używanym w social mediach przez Polki. Hasztag ten, jak wiadomo, związany jest z nurtem Women`s empowerment* . Nurtem jednak dość kiepsko u nas zakorzenionym, przynajmniej nomenklaturowo. Co zresztą Women Power Index pokazuje – wskazując na niepopularność #empowerwomen.
Co odsłania Women Power Index ?
Women Power Index odkrywa wszystkim zainteresowanym operacjami na prokobiecych hasztagach, a zatem copywriterom i marketingowcom również, parę rzeczy:– po pierwsze to, że głównym miejscem dla #womenpower jest Insta, bo kobiety ze wszystkich social mediów najbardziej kochają… Instagram. Tak na marginesie, to myślę że nic się nie zmieniło od 2016 roku (dane z 2016 są fundamentem indexu), że wciąż grają te same przeboje: „ Dziewczyny lubią Insta….” albo „Insta, czyli to co dziewczyny lubią najbardziej”.
– po drugie to, że polskie znaczenie frazy „women power” budują treści – obrazowe i słowne, publikowane pod takimi hasztagami, jak:
#womenpower,
#girlspower,
#gogirls,
#gogirl,
#empowerwomen,
#strongwomen,
(Wydaje się, że po niektórych eventach fotograficzek czy sukcesach modelingowych zawodniczek MMA i pięściarek, #strongwomen może być dużo bardziej popularny niż w 2016 roku.)
#sila kobiet,
( Mam wrażenie, że notowania hasła „Silne kobiety są najpiękniejsze! „wciąż zwyżkują!)
– po trzecie to, że wśród wymienionych hasztagów największą popularnością na Insta i na Facebooku. Cieszy się # girlspower, a na Twitterze # silakobiet. (A co z #girlpower i #girlspowers?)
Dane z indexu potwierdzają też dane z Google trends, w których „girl power"* *(1) i „girls power" (2) trzymają niezły kurs, jeśli idzie o częstość wyszukiwania. Spójrzcie zresztą sami na te wykresy:
Popularność fraz girl power i girls power wśród polskich użytkowników według notowań Google . |
Popularność fraz girl power, girls power, strong women wśród polskich użytkowników według notowań Google . |
– po piąte wychodzi, że w marketingu i PR-e lepiej unikać hasztagów, słów i fraz kluczowych „women power” – po prostu nie kojarzą się one najlepiej – ba nawet negatywnie albo agresywnie. Zarówno mężczyznom, jak i kobietom.
Po szóste, siódme, ósme, dziewiąte i dziesiąte, trzeba zajrzeć do źródła.
*Sam termin Women`s empowerment, ma szereg definicji i jest wiązany z takimi pojęciami, jak: uwłasnowolnienie (ONZ, 1995), uwłaszczenie, upodmiotowienie, wzmocnienie. Mnie zdecydowanie najbardziej podoba się jego powiązanie z upodmiotowieniem i wzmocnieniem.
** Girls power/ Moc dziewczyn jest hasłem, które zachęca do świętowania pozycji kobiet, ich niezależności i zaufania do nich. Wynalazek sloganu, jak wiadomo, przypisuje się amerykańskiemu punkowemu zespołowi Bikini Kill, który opublikował w 1991 roku zin o nazwie Girl Power.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)