No i znów okazuje się, że Facebook nie był pierwszy. Chodzi o ten pomysł by każdy miał własną ścianę, z własnymi obrazkami, cytatami, sloganami codziennego użytku. Gotowymi do polubienia, skomentowania, podania dalej...
Widać istnieje w człowieku potrzeba otaczania się obrazkami i mądrościami, najlepiej takimi trochę własnymi i trochę zbiorowymi. W myśl prawdy, że najchętniej powtarzamy to, co jest choć trochę społecznie sprawdzone. A piszę o tym wszystkim, bo znalazłam wczoraj w moich archiwaliach starą białą makatkę kuchenną z niebieskim napisem: Świeża woda zdrowia doda!
Dla osoby śledzącej życie różnych haseł i hasełek to prawdziwa gratka. Nie tylko – jak pewnie dla niektórych – sentymentalna albo nostalgiczna szmatka. Przepraszam, za ten rym, ale jakoś tak przeszedł na mnie mimochodem z kuchennej makatki, tu i tam zwanej Wandschounerem albo garniturą.
No i przyszło mi do głowy, że niegdysiejsze makatki kuchenne to tak naprawdę pierwsze domowe ekrany – wypełniane treściami za pomocą… nitki. Ekrany wypełniane swoistym kobiecym pismem obrazkowym z najróżnorodniejszymi hasłami – społecznymi, towarzyskimi, rodzinnymi, małżeńskimi, kuchennymi. A ponieważ to pismo mocno historyczne
i nie zawsze aktualne (zwłaszcza jeśli idzie o sprawy małżeńskie), aż kusi do podróbek i przeróbek. Takich małych humorystycznych wprawek w rodzaju:
„Mądra żona tym się chlubi, że gotuje to, co lubi”
(klasycznie: „Dobra żona tym się chlubi, że gotuje, co mąż lub”)
„Nawet dobra gospodyni czasem cudu nie uczyni !”
(klasycznie: „Dobra gospodyni w kuchni cuda czyni!)
„On gotuje, ja smakuję"
(klasycznie: „Ja gotuje, mąż smakuje”)
„Gdy zmywarka sama zmywa, gospodyni odpoczywa”
(klasycznego odpowiednika brak)
albo bezrymowych
„Tylko nudne kobiety mają nieskazitelnie czyste fartuszki !”
„Dobrej gospodyni bankiet nie zepsuje!”
A ile pola do popisy , zwłaszcza w warstwie ilustracyjnej, daje to stare makatkowe hasło:
„Dobra gospodyni dom wesołym czyni!”
Ach, te copywriterki!
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)