Autentyzm i naturalność są w blogowaniu modne. W content marketingu także. Nic dziwnego blogowanie, zwłaszcza to powiązane z działalnością biznesową, jest jednym ze sposobów na content marketing. Jest jednym ze sposobów na budowanie marki, jej dobrych zasięgów i relacji. Pośrednio więc – na sprzedawanie. Może dla niektórych zbyt powolnym sposobem, ale jednak z szansą na … wielką kumulację.
Autentyczność pomieszana z prywatnością
Autentyzm to jedno ze słów-gąbek, chłonie niemal bezlik skojarzeń. Jak inne słowa-gąbki: szczerość, prawda…Po lekturze niektórych blogów i wypowiedzi blogerek i innych osób „występujących” wychodzi mi na to, że dla części osób bycie autentycznym to to samo, co bycie bez makijażu, ekstra kostiumu i ekstra scenerii. Że autentyczność jest równa z wyjściem ze strefy oficjalności, uchyleniem kulis, zaproszeniem do zascenia. To uchylanie kulis mnie jednak bardziej kojarzy się z prywatnością.
Sztuka bycia sobą
Dla mnie autentyzm to zerwanie ze sztucznością, szablonem, świadomym lub podświadomym kreowaniem się na kogoś kim naprawdę się nie jest. To bycie sobą …O tym, że bycie nie sobą nie sprawdza się nigdzie (z wyjątkiem sceny i różnych e-scen!), a w biznesie w sposób szczególny, wiadomo od dawna. Już naszym dziadkom i babkom wmawiano, że tylko bycie na „swoim miejscu” i ze swoimi celami gwarantuje wytrwałość – matkę sukcesów.
Na poziomie tworzenia tekstów bycie nie sobą przejawia się nie tylko w mówieniu „cudzymi tekstami” – tworzeniu wpół automatycznych patchworków, ale także w mówieniu:
- korpomową, językiem środowiskowym, slangiem
- cudzym stylem albo bez stylu (ach, te splogi!)
- bez emocji
osiągniecie godnych uznania wyników, dopóki nie nauczycie się wpajać w wasze myślenie
podświadome myśli lub wypowiadanych na głos wyrazów, którym nadacie wartość
uczuciową poprzez wiarę” (Napoleon Hill)
Jak pisać autentycznie
Znawcy przedmiotu, którzy na próbowaniu najlepszej komunikacji on-line zgryźli niejeden ząb mówią:Pisz tak jak mówisz, tylko trochę lepiej
A konkretnej – pisz:
- swobodnie, luźno
„Wyluzuj, bo wszechwiedzący nie wygrywają” / Robert Mayer/ nadmierna pewność siebie, protekcjonalizm, skromność, wystawny „styl życia”
- bez żargonowych wtrętów
- bez kurczowego trzymania się szkolnych zasad
- plastycznie, barwnie, poglądowo
- ciepło
- z nutą humoru, zabawy
- z żarem entuzjazmu
- wiarygodnie, wiarygodnie, wiarygodnie
Ann Handley i C.C. Chapman, Treść jest kluczowa.Jak tworzyć powalające blogi, podkasty, wideo, e-booki i webinaria. Tł. S. Kupisz. Helion 2012.
R. Mayer, Sztuka argumentacji. Jak wygrać każdy spór. Tł. G. Litwińczuk. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne 2006.
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Ciekawe wskazówki , bede wracać :)
OdpowiedzUsuńCiekawe wskazówki , bede zaglądać:)
OdpowiedzUsuń