W nawiązaniu do idei opiekowania się treściami innych, moja dzisiejsza czerwcowa piąteczka. Trochę spóźniona, bo weekend był za piękny i za krótki, ale piąteczka najświeższa, ręcznie dobrana. A zatem polecam:
1. Artykuł o granicach pomiędzy treściami redakcyjnymi a reklamowymi. Okazuje się, że z ustanawianiem tych granic mają problem nie tylko blogerzy, ale i… profesjonalne media. Jeśli wierzyć badaniom On Board Ecco Network pod tytułem Jaka będzie przyszłość dziennikarstwa?, to 26% respondentów (pracujących dziennikarzy) uważa, że granica pomiędzy treściami redakcyjnymi a płatnymi materiałami jest mocno zatarta.
Warto zwrócić uwagę na to, co przepytywani dziennikarze wskazują, jako przyszłość grup medialnych i ich redakcji . To niezła wskazówka nie tylko dla redakcji pism on-line. A w kolejności są to: reklama on-line, prenumerata on-line, sponsoring, płatne treści. Reszta pod adresem.
2. I znowu coś, co bardzo lubię – rozmowa o flircie i stałych związkach biznesu i sztuki. Tym razem o miejscach wspólnych brandingu i sztuki.
W rozmowie pojawia się nie tylko relacja na temat „BMW i wielcy artyści”, ale ciekawe i optymistyczne prognozy co do przyszłości związku sztuki i budowania wizerunku. Małgorzata Cecherz-Kowalska (Dyrektor Marketingu w BMW Group) prognozuje, że sięganie do wartości, jakie niesie ze sobą sztuka i twórczość artystyczna, będzie miało coraz większe znaczenie dla marek. I to w podwójnym wymiarze: estetyki produktów i współtworzenia emocji.
O tym jak robi to Chipotle Mexican Grill, pisałam w poście o miejscach wspólnych reklamy i pisarzy.
Całość wywiadu z serii Po co wielkim markom artyści z Małgorzatą Cecherz-Kowalską, Dyrektor Marketingu w BMW Group, tutaj.
3. Coś dla SEO-maniaków – o schematach, jakimi „myśli” Google. A podobno bardzo podobają mu się:
odpowiedzi na tytułowe pytanie „Jak…?” podawane jako lista,
tworzenie wpisów odpowiadających na bardzo konkretne pytania (żadna tam felietonistyka),
wpisy – propozycje rozwiązań konkretnych problemów,
aktualizacja dat w zaktualizowanych wpisach.
Całość pod adresem: http://mobiletry.com/blog/schematy-wyszukiwarki-google
4. Oferta dla tych, którzy stawiają na media społecznościowe. O najnowszych trendach i nowinkach w nich właśnie piszą w Sprawnym Marketingu. Zdecydowanie i hurra optymistycznie o video-marketingu i mądrym zarządzaniu treściami. O zarządzaniu treściami w blogowaniu pisałam tutaj.
I jeszcze coś dla tych, którzy prowadzą biznesy na FB – o szybkości reagowania na skargi i zażalenia klientów, zgłoszone przez Facebooka: w godzinach pracy nie powinno to być dłużej niż 2h!
Ciekawostka, ilość skarg i zażaleń zgłaszanych przez Facebooka rośnie w ekspresowym tempie: w bieżącym roku już wzrosła o 800%.
5. O najskuteczniejszych hackach content marketingu – dla zaawansowanych w content marketingu banał, dla średnio zaawansowanych powtórka, dla początkujących – dobry wstęp. Mnie najbardziej podoba się punkt 17. Pamiętaj, by nie zajmować się wyłącznie sobą. Całość pod adresm: http://blog.bloomboard.co/2016/06/03/21-najskuteczniejszych-hackow-content-marketingowych-ktore-zbuduja-wiekszy-ruch-na-twojej-stronie/
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Komentarze
Prześlij komentarz
Komentujcie, dopisujcie, nadpisujcie :)