Content marketing nosi wiele imion. Angielskie i uniwersalne (content marketing), polskie – kontent marketing, marketing treści, marketing przez treści i najbardziej przeze mnie lubiane i hołubione – treści od marki. Czasami nazywa się go bardzo indywidualnie – na przykład slow marketingiem.
Content marketing nie tylko niejedno ma imię, ale też posługuje się wieloma nośnikami – od zwyczajnego tekstu począwszy – przez ilustracje, fotografie, infografiki i prezentacje – na filmie skończywszy.
Content marketing posługuje się różnymi mediami: starym poczciwym drukiem i Internetem. Nie gardzi też spotkaniami na żywo. Żadnych działań, w których można opowiadać o marce, opisywać jej produkty, przywiązywać do niej, edukować, bawić, angażować, budować własną społeczność i jej lojalność się nie wypiera. A wśród formatów content marketingu wyróżnia się:
- autorskie opisy produktów i ich kategorii,
- artykuły z gatunku – wskazówki, porady, recepty, przypomnienia,
- artykuły z cyklu „krok po kroku”,
- artykuły eksperckie, studia przypadków, raporty,
- książki i e-booki – przewodniki, poradniki, przepiśniki
- podcasty – przewodniki i poradniki,
- tutoriale i filmy instruktażowe,
- webinaria,
- prowadzenie bloga firmowego,
- content curation,
- inne.
Content marketing to szkoła współdziałania ludzi i e-technologii.
A i tak dla większości content marketing jest po prostu … klasycznym copywritingiem, czyli treściami, które mają sprzedawać bezpośrednio. I co zrobić z tym fantem?
Teraz czas na Ciebie.
Blogowanie to gra zespołowa.
* Zostaw komentarz. Dla Ciebie to chwila, dla mnie ważna wskazówka.** Jeśli Ci się podobało, prześlij ten wpis dalej. Sprawisz, że moja praca przyda się kolejnym osobom.
***Polub Content i Marketing na Facebooku.
Krótko i na temat. Reasumując (o czym jak pewnie wiesz, pisałem), CM jest praktykowany od wieków tylko dopiero niedawno dostał taką mądrą nazwę. Myślę, że to głównie za sprawą Google, które coraz bardziej przywiązują wagę do jakości treści. Ale faktycznie CM nie ogranicza się tylko do internetu.
OdpowiedzUsuń